2040741204 |
Les oportunitats del suport dins l'aula. Estratègies i metodologies |
2015-2016 |
Intercanvi d'experiències. Educació Primària |
|
|
|
21/9/2015 - 28/5/2016 (6 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
10/09/2015 - 21/09/2015 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'activitat sorgeix de l'activitat "Suport educatiu" que realitza la Fundació Pere Closa en el context dels ajuts "proinfància" de l'Obra Social de la Caixa.
|
| |
Objectius |
Analitzar, reflexionar sobre el suport dins l’aula dels acompanyants (nivell aula – parella de educadors)
- Elaborar i disposar d’eines per sistematitzar aquesta pràctica i expandir-la en els centres educatius implicats en l’experiència.
- Reflexionar i fer propostes sobre les dinàmiques de treball i col•laboració que es poden crear en els centres per donar suport a aquesta pràctica i per ampliar la docència compartida en els centres educatius.
- Avançar en la creació d’una xarxa de treball, col•laboració i millora que doni suport i consolidi el suport dins l’aula per a tots els alumnes (nivell xarxa – assessors – serveis de suport – administració – inspecció...)
|
| |
Continguts |
MARC TEÒRIC
- L’escola com sistema que aprèn
- El canvi i la millora a l’escola
- La col•laboració i la construcció de les relacions
- Inclusió a l’escola
- Les barreres a l’aprenentatge i a la participació
- Personalització
- El paper de l’avaluació en els processos de millora
DOS MESTRES A L’AULA
- L’aula i el grup de referencia
- El paper del tutor
- La col•laboració a l’aula
- Les sessions compartides: planificació, continguts, activitats, estratègies d’intervenció, tipus de suports i valoració
- El paper del mestre de suport: perfil professional i funcions
METODOLOGIA
Es combinarà l’exposició de determinats continguts amb activitats d’anàlisi i reflexió sobre la pràctica del suport dins l’aula que realitzen els participants.
Treball en grups i posades en comú per anar construint el propi marc d’actuació
Proporcionar, revisar i elaborar instruments i eines que ajudin a sistematitzar i documentar les pràctiques (planificació, execució i avaluació)
Afavorir la creació d’una comunitat de pràctiques que es consolidi com una xarxa de suport i reflexió pels docents, els professionals i els centres implicats en el projecte.
REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES
Huguet, T (2006): Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva. Barcelona. Graó.
Llicència d’estudis Alumnes i professors aprenem dins l'aula. Una experiència inclusiva. Consultar a: http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200405/memories/983m.pdf
Rodriguez, F.(2014): La co-enseñanza, una estrategia para el mejoramiento educativo y la inclusión. Revista Latinoamaericana de Educación inclusiva, 8 ( 2), 219-233.
Consultat a http://www.rinace.net/rlei/numeros/vol8-num2/art11.html
|
| |
Observacions |
Activitat restringida als centres participants en el suport escolar de la Fund. Pere Closa
|
| |
Avaluació |
Implicació en l'elaboració dels materials i instruments que permetin consolidar una estructura de xarxa al voltant del projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
.Assistència a un mínim del 80 per cent de les hores presencials de formació.
. Valoració positiva de les tasques realitzades en les diferents sessions de treball i dels treballs que s'encomanin fora de l'aula.
|
| |
Persones destinatàries |
mestres tutors dels nivells a qui s'aderça el suport, assessors ELIC de les escoles participants, educadors de la Fund. Pere Closa
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
21/09/2015 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
28/09/2015 |
1700 |
2000 |
|
| |