Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040741204   Les oportunitats del suport dins l'aula. Estratègies i metodologies
2015-2016   Intercanvi d'experiències. Educació Primària
  
   21/9/2015 - 28/5/2016 (6 hores) de 17:00h a 20:00h
   CRP Ciutat de Badalona
   Av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   10/09/2015 - 21/09/2015 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   L'activitat sorgeix de l'activitat "Suport educatiu" que realitza la Fundació Pere Closa en el context dels ajuts "proinfància" de l'Obra Social de la Caixa.
  
Objectius   Analitzar, reflexionar sobre el suport dins l’aula dels acompanyants (nivell aula – parella de educadors)
- Elaborar i disposar d’eines per sistematitzar aquesta pràctica i expandir-la en els centres educatius implicats en l’experiència.
- Reflexionar i fer propostes sobre les dinàmiques de treball i col•laboració que es poden crear en els centres per donar suport a aquesta pràctica i per ampliar la docència compartida en els centres educatius.
- Avançar en la creació d’una xarxa de treball, col•laboració i millora que doni suport i consolidi el suport dins l’aula per a tots els alumnes (nivell xarxa – assessors – serveis de suport – administració – inspecció...)
  
Continguts   MARC TEÒRIC
- L’escola com sistema que aprèn
- El canvi i la millora a l’escola
- La col•laboració i la construcció de les relacions
- Inclusió a l’escola
- Les barreres a l’aprenentatge i a la participació
- Personalització
- El paper de l’avaluació en els processos de millora
DOS MESTRES A L’AULA
- L’aula i el grup de referencia
- El paper del tutor
- La col•laboració a l’aula
- Les sessions compartides: planificació, continguts, activitats, estratègies d’intervenció, tipus de suports i valoració
- El paper del mestre de suport: perfil professional i funcions
METODOLOGIA
Es combinarà l’exposició de determinats continguts amb activitats d’anàlisi i reflexió sobre la pràctica del suport dins l’aula que realitzen els participants.
Treball en grups i posades en comú per anar construint el propi marc d’actuació
Proporcionar, revisar i elaborar instruments i eines que ajudin a sistematitzar i documentar les pràctiques (planificació, execució i avaluació)
Afavorir la creació d’una comunitat de pràctiques que es consolidi com una xarxa de suport i reflexió pels docents, els professionals i els centres implicats en el projecte.
REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES
Huguet, T (2006): Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva. Barcelona. Graó.
Llicència d’estudis Alumnes i professors aprenem dins l'aula. Una experiència inclusiva. Consultar a: http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200405/memories/983m.pdf
Rodriguez, F.(2014): La co-enseñanza, una estrategia para el mejoramiento educativo y la inclusión. Revista Latinoamaericana de Educación inclusiva, 8 ( 2), 219-233.
Consultat a http://www.rinace.net/rlei/numeros/vol8-num2/art11.html
  
Observacions   Activitat restringida als centres participants en el suport escolar de la Fund. Pere Closa
  
Avaluació   Implicació en l'elaboració dels materials i instruments que permetin consolidar una estructura de xarxa al voltant del projecte.
  
Requisits de  certificació   .Assistència a un mínim del 80 per cent de les hores presencials de formació.
. Valoració positiva de les tasques realitzades en les diferents sessions de treball i dels treballs que s'encomanin fora de l'aula.
  
Persones  destinatàries   mestres tutors dels nivells a qui s'aderça el suport, assessors ELIC de les escoles participants, educadors de la Fund. Pere Closa
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   21/09/2015   1700   2000 
 Sessió 2   dilluns   28/09/2015   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent